סיכום ישיבת צוות הארכיון 22.2.13

לכל חברינו שוחרי הארכיון ומתנדביו, 

חג פורים שמח !!!!

 

ביום שישי 22.2.13 התקיימה ישיבת הצוות החודשית שלנו.

והרי לפניכם החדשות,,,

1. אנו מתחילים לגבש אסטרטגיות להדרכה מבקרים בודדים וקבוצות:

קבוצת ותיקי הכפר, ילדי גנים, ילדי בית ספר, קבוצות נוער מהתנועה אורחים מבחוץ. גילי שחם מתחילה לתכנן פעילות חוויתית לגילאים הצעירים. גם אהובה ערן הציעה להשתלב בהדרכות. בינתיים אנו זוכים בביקורים מקריים מעודדים ומפרגנים. כשיסתיים תהליך עיצוב הפנים בעזרתה המקצועית של טל דקרס, נוכל לארח באופן רשמי יותר ולערוך "חנוכת בית". רבים מתושבי הכפר חוזרים ושואלים מתי…

2. לשמחתנו, הצטרפה ענת הרניק לצוות המתנדבים בתחום הצילום. ענת הינה צלמת סטילס מנוסה שתלווה ותתעד ארועים עבור הארכיון . כל הכבוד על ההתגייסות.

3. בהזדמנות זו נודה ונביע הערכתנו הרבה לנירה קפלנסקי שעשתה עבודה נפלאה בתחום זה במשך זמן רב. צילומיה מככבים בתיקיות תעוד השנים האחרונות.

4, מצגת צילומי האויר המקסימים של דני ולטר  זכתה בליווי מוסיקלי שערכה המוסיקאית יעל שחם-אילת בת הכפר בתם של אורי וגילי, 

5.ענת הרניק הציעה לערוך ספר דגיטלי שילווה את תצוגת ציר הזמן. בעיקר לטובת הקהל הותיק שירצה לשבת ולדפדף…הצעתה  התקבלה.

6 .ריי דיטש, איש המחשבים, הציע שנקים פינת עיון דגיטלית עם עמדת מחשב המוזן בחומרים הסטוריים העשויים לעניין חוקרים ותלמידים. הדבר יאפשר עיון והדפסה של מסמכים וצילומים. כמו בכל ארכיון/ מוזיאון שמכבד את עצמו. הדבר דורש אישור תקציבי והכנת חומרים מתאימים. (עד כה, כשבאו לחפש חומר כל שהוא,היינו מנוטרלים מעבודת המחשב) בימים אלה תוגש בקשה להנהלת המושב.

7. הצעה נוספת של ריי- לשכלל את מפת הכפר המצויירת היא תופיע במחשב הארכיון. כשיקליקו על בית יופיע צילומו ומי גר בו בהווה וכן מי גר בו בעבר. לביצוע- עלינו לחפש "אשף מחשב" שיוכל לבצע את הרעיון.

8. אורי שטרן לקח על עצמו את תעוד החלק החקלאי של הכפר. יסייע בתחום סריקת הצילומים והמסמכים. אורי הזכיר את האופנוע הישן של מוטקה וגנר  ז"ל שיתכן ושמור בחצר הבית. הוא ינסה לברר.

9. טובה ורדי (שציירה את מפת הכפר) תגיש הצעה לעיצוב דפי הזיכרון בספר הזכרון. הצעתה הקודמת היתה נועזת מדי. נאספו עד כה עשרות רבות של דפי זכרון. המתקן שעיצב דודו שוורץ מוכן ומזומן לקלוט את הדפים.

10. חומרי ספר הסיפור החקלאי של הכפר שכתב אורי שחם. יועברו בקרוב למעצבת הגראפית- נועה מגל להפקת הספר.

11. מקבץ של ציורים מיניאטוריים של נילי שחור תועדו עבור הארכיון על ידי הצלם דימה טימופייב לפני שיתרמו על ידה לאיסוף כספים עבור כפר נופש לילדים חריגים שהקים חיים טופול.  (הסיפור האנושי היפה של השבוע…)

12. שרה בוגן הציעה לשלב את אמני הכפר בפרוייקט החצרות הפתוחות שיזמה ועדת תרבות ואם לא יתאפשר- ניתן לארגן את אמני הכפר לתצוגה בחצרותיהם.

13. אורי שחם שוחח עם זוהר בשן (נציגה מטעם ועדת הנוער) על אפשרות לחדש את הקשר עם העיר ורבורג שבגרמניה לכבוד 75 שנים לכפר. בעבר יצאו משלחות נוער משדה ורבורג וארחנו נוער גרמני בכפר. אם תהיה נכונות לעניין, ינסו לגייס מורי דרך דוברי גרמנית מתושבי הכפר לפרוייקט זה כמו- רותי טלמור, דני ולטר, ראובן ברלב.

14. רותי טלמור הזכירה עובדה שלא היתה ידועה לנו עד כה- לפני שמשפחת וגנר קנתה את הבית, הוא שימש גם כמועדון נוער בשנות ה-60 . הדריכו בו –  חיים לזבניק ז"ל וראובן קרקש. אם יש למישהו פרטים נוספים על כך, נשמח לקבלם.

 15.הוצג פרוייקט תצוגת הכלים החקלאיים בחצר האחורית של הארכיון. איציק ידין התנדב לשפץ את הכלים שנתרמו על ידי משפחת שחם ואונגר (מתקיים משא ומתן עם משפחות נוספות) רב הכלים כבר הועברו אליו לשיפוץ.

16. הודעה מצערת- מרים, אשתו של מק פזה (אחותה של שרה אונגר), חברת הכפר לשעבר 1946-1962, נפטרה בעקבות טיפול רשלני בבית החולים הסיעודי בו שהתה למעלה משנה. מילים לזכרה תמצאו באתר. היא הובאה למנוחת עולמים ב-3.2.2013 . אנו משתתפים בצער המשפחה. באתר הארכיון ניתן למצוא גם דברי הספד שנשלחו על ידי הבת בת-שבע.

17.חברתנו, שרה בוגן , ציירת פעילה משתתפת בתערוכה בבנין המועצה. פרטים ניתן למצוא בדוא"ל שנשלח.

 18. מחשבי הארכיון עמוסים לעייפה ו"מזייפים" בשל כך. יתכן ויהיו עכובים במשלוח מכתב זה. בשבוע הבא יגיע טכנאי לפתור את הבעיה.

19.לקראת הפגישה הבאה , בסוף מרץ, נפרסם מראש את נושאי השיחה. תינתן הזדמנות לכל חבר להביע את עצמו בכל ענין וענין לפי סדר כדי למנוע שיחה מבולגנת כמו בכנסת ישראל… נא לא להיפגע…

 20. ישיבות צוות הארכיון פתוחות לחברי המושב גם אם אינם נמנים על קבוצת הפעילים.

חג שמח לכולכם, שלכם,

נורית שטרנברג ואורי שחם

 

 

 


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *