חוג הסועדים – סיפורו של מתכון

 

 

 

 

ספורו של "חוג הסועדים" בשדה-ורבורג

 
מזה למעלה משני עשורים, פועל בכפר "חוג הסועדים"- פעילות חברתית-גסטרונומית.  במפגש חברתי של נורית ומיכאל שטרנברג עם משפחת שטיינהרט מרמות השבים, הוצג החוג שפעל בהצלחה כבר במשך מספר שנים ברמות השבים.
הרעיון שבה את ליבם וביוזמתם, נרתמה לנושא בהתלהבות הבשלנית הדגולה, חוה ירקוני ז"ל ויחד עם נורית הובילו את החוג משנת 1980 עד 1994 . בהמשך, התנדבו מארגנות נוספות והחוג ממשיך לפעול עד היום.  בימים אלה, קבלה את השרביט עליזה ולטר ,אשר תחליף את חוה ג'וזף, שרכזה בהצלחה את החוג במשך תקופה ארוכה.
כיצד החוג פועל?
מידי חודשיים שלושה נפגשים חברי החוג בקבוצות של כ-8 חברים לארוחת ערב משותפת. למפגשים אלה יש מאפיינים המייחדים אותם. במשך שנה מתקיימות  כ 3-4 פגישות.    
מארגני החוג בוחרים בכל פעם את המשפחות המארחות ומוסרים לידיהן את רשימת האורחים, בצרוף חוברות תפריט לאותו ערב, שבהן יש מתכונים בדוקים עם הוראות הכנה מדויקות. התאריך נקבע ע"י המארגנים אך המארחים רשאים לשנותו על פי רצונם ורצון האורחים. יחיד עם זאת, יש מקום לגמישות ויצירתיות של המשתתפים. על המארחים לחלק את החוברות לאורחיהם. איש ,מלבד המארגנים והמארחים ,אינו יודע מראש מי יהיו חבריו לשולחן. זוהי הפתעה! לאור נסיון של שנים רבות, יש חוויה מיוחדת ועניין רב בחברותא הלא שגרתית…
ככל שמספר החברים גדל -ההפתעה והגיוון גדולים יותר.
בכל סיום עונה (שנה) נערך מפגש של כל חברי החוג  עם תכנית אמנותית או הרצאה,בליווי טעימות ממבחר המתכונים.
 
החוג מאפשר פגישה נינוחה, ליד שולחן ערוך בחן, עם חברים מהכפר שאת חלקם אינם מכירים. ובנוסף מאפשר הכרות של "חדשים" עם וותיקים . צעירים ומבוגרים.
הרי כולנו מאותו הכפר ומכנה משותף לכולנו- אהבה למקום בו אנו חיים ולאנשיו.