חדר כושר חיצוני בסמוך למגרש הכדורסל

 

לא חייבים להוציא אלפי שקלים בשנה על מכונים, אם רק יודעים להתאמן נכון בחדרי הכושר הציבוריים. מישל דור יצא לספינינג באוויר הפתוח וגייס את ד"ר זאב פלדברין, אורטופד מנתח, שיסביר איך להתאמן בריא גם בחוץ – מבלי להיפצע
פורסם
18.09.10, 11:01
 
מכשירי כושר מותקנים כיום בשטחים ציבוריים במקומות שונים בערים. בניגוד לחדרי כושר, שם המתאמן נדרש להביא אישור מהרופא על יכולתו להתאמן, ברחוב כל אחד אחראי לעצמו. דר' פלדברין זאב, אורטופד מנתח מבית החולים וולפסון, מפרט על ההבדלים בין מכשירי הכושר במכונים ואלה ברחוב, ומסביר ממה צריך להיזהר כל מתאמן – בין אם הוא מתחיל ובין אם מתקדם, בחדרי הכושר הציבוריים.
חימום: הגעתם למתקנים בהליכה או על אופניים? אתם פטורים מחימום. במידה שהגעתם ברכב או שהמרחב נמצא קרוב לביתכם, יש לבצע חימום קצר לפני שעולים על המכשירים – כ-10-15 דקות של ריצה קלה במקום ו/או תרגילים לחימום שרירי הגפיים.
 
מתאמנים מתחילים: אם אינכם מתאמנים באופן קבוע, אל "תתנפלו" על המכשירים. זכרו שקיימת סכנה של פציעה. רצוי לא להגזים בפעמים הראשונות ולהתאמן כ-20-30 דקות בלבד. אתם אתם חשים בטוב, המשיכו באותו הקצב כשבועיים-שלושה, ורק אז הגיבו קצב.
 
לכל המתאמנים: המכשירים ברחוב, בניגוד למכשירים בחדר כושר, הם מכשירים שנבנו לעמוד בתלאות הפעלה מאומצת ובתנאים קשים, ובשל מוגבלות התפעול אין אפשרות לכוון בהם את מנוף הכוח ולא את כוח ההתנגדות. המשקל שכנגדו עובדים הוא משקל הגוף; זאת, בניגוד למכשירים בחדר כושר, ששם ניתן לכוון את המשקל שאיתו עובדים. אדם עם משקל עודף יזדקק להרבה יותר כוח מאשר אדם רזה, וכאן טמונה סכנה שאדם עם משקל יתר יפעיל כוח לא פרופורציוני להרים את עצמו, גורם שעלול להזיק.
 
אם אתם חשים בכאב רצוי להרפות, ולבצע פחות פעילות. אם קשה לכם לנשום או שאתם חשים שהדופק מהיר מאוד, הרפו והפחיתו בביצוע הפעילות.
 
ישנן שלושה סוגי פציעות:
·         פציעה בשל פעילות יתר: השרירים שאינם בכושר אינם עומדים בעומס ואזי נגרם להם או לגידים נזק.
·         פציעה של שריר שאינו מוכן: השריר קר או שהכוח הנדרש ממנו הוא מעבר ליכולתו וגם אז השריר נפגע.
סוג שלישי של פציעות קורה בעת ביצוע לקוי של התרגיל לכן יש להקפיד ולקרא את ההוראות שיש ליד כל מכשיר איך יש לבצע את התרגיל גם אם הרושם המיידי הוא שאלו מכשירים שכולם יכולים לבצע בהם פעילות גופנית חופשית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *