עולים לרגל לארכיון המושב



לקראת שבת…

תודה לחברתנו אורה להמן-בועז שהעבירה אלינו את הסרטון המעניין המצורף. כשאהיה בחיפה, ודאי שאבקר במקום…

ולחברינו, תזכורת- שישי 28.3.14  בשעה 8.45 תתקיים פגישתנו החודשית בארכיון-מוזיאון.

תודה לנילי שחור הצועדת בבקרים בשדות הכפר ודואגת לקשט את ספר הזכרון בזר פרחי בר (כאלה שמותר לקטוף…) 

במוצאי שבת, 19.4.14 תפתח בגלריה "האגם" בפארק רעננה תערוכת ציורים של חברתנו שרה בוגן  עם שני פסלים נוספים. (הזמנה תשלח במייל נפרד)

מצורף צילום  שהתקבל מאופקים מבית אבות. מרגוט כהן- ריינהיימר . בת למתיישבים מהראשונים בשדה ורבורג, חגגה ב-15.3.2014 יום הולדת 90 בבית האבות בו היא מתגוררת, בסמוך לקיבוץ אורים שם חי בנה, חיים ריינהיימר. משפחת כהן התיישבה בשדה ורבורג (במשק בו מתגוררים היום אפרים ורוחה הראל) ולאחר כמה שנים  נאלצה המשפחה לעזוב את שדה ורבורג בשל קשיים רבים. הקשר עם הארכיון נוצר על ידי הנכד, חיים, הפוקד את בית העלמין שלנו , פה טמון סבו הוגו כהן. 

יורם רוזנבאום, חובב מפות, מהנדס אזרחי שהיה בעל משרד לתכנון דרכים ועבד בכל הארץ, הגיע לארכיון לפענוח ורישום המפות במגנזה. עוד צעד בארגון ורישום חומרי הארכיון.

זכינו גם לביקור בארכיון של חוקרת בתחום ההיסטוריה של המדע ממינכן. נושא הדוקטורט שלה הוא הקשר בין המדענים והציונות. כחלק מזה התעניינה בחומרים אודות אוטו ורבורג הנמצאים בארכיון.

כמו כן ביקרו בארכיון נירה (פינצ'בסקי) ואהרון פוקס. הוא מתנדב בארכיון-מוזיאון הרצליה והיא בת הרחבת 1957. ביקור לשם מסירת צילומים, רווי בנוסטלגיה.

ולסיום, אני מרגישה חובה וזכות לחלוק עם צוות המתנדבים, והנהלת המושב את המחמאות הרבות שמתקבלות כאן בין כתלי הארכיון- מוזיאון שלנו. 

שבת שלום,שלכם,

נורית שטרנברג 


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *